לכו להצביע

אני מצביע למפלגת העבודה. גילוי נאות, תמיד הצבעתי למפלגת העבודה למעט בבחירות הקודמות בהן עמד אהוד ברק בראשות המפלגה.  הפעם נדמה לי שמפלגת העבודה מציגה את הרשימה הטובה ביותר שלהם זה שנים. רשימה קוהרנטית מאוד, של אנשים טובים ומגוונים, שהמכנה המשותף להם לדעתי הוא שכולם באים להיות חברי כנסת שיפעלו למען משהו שהם מאמינים בו – זאת לעומת כמה רשימות אחרות המורכבות מאנשים שחושבים שהם כולם צריכים להיות מינימום שרים אם לא ראשי ממשלה משותפים, ושחברות בכנסת זה ממש לא מעניין. רשימת העבודה הנוכחית תהווה לכל הפחות, אופוזיציה מצוינת.

כן, יש חברי כנסת מצטיינים בפוטנציה גם במפלגות אחרות. מרצ, חד"ש, יש עתיד, אפילו התנועה או הבית היהודי לחובבי הז'אנר, בכולם יש כמה מחוקקים ראויים (למי שמתאימה לו האידיאולוגיה כמובן). אבל העבודה היא המפלגה היחידה שיש לה את הפוטנציאל לבנות אפשרות חלופית אמיתית לשלטון. אני לא מצביע בשביל שלי, או בשביל המחאה החברתית, או בשביל הסוציאליזם, אפילו לא בשביל השלום – אני מצביע בשביל השגת השלטון. מי שרוצה שינוי אמיתי בכלכלה, בתשתיות, ביחסי דת ומדינה, בכל הקשור ליחסינו המדיניים עם שכנינו והעולם, בכיבוש – יכול לעשות זאת רק דרך השלטון. בשביל שהשמאל יזכה בשלטון הוא צריך לבנות את עצמו סביב מפלגה שרוב האוכלוסייה יוכל לראות בה חלופה לגיטימית לשלטון נתניהו והליכוד. אני מצביע מחר למפלגת העבודה בשביל המחרתיים; בבחירות של מחר יוכרעו אולי גם הבחירות הבאות. ארבע השנים הקרובות (או פחות יש לקוות) יהיו קשות. ישראל לא תוכל להרשות לעצמה עוד הרבה שנים כאלו. זו אחריות לאומית ופטריוטית להציג אופוזיציה כנה ואיכותית לקואליציית הימין שתקום כאן. זו אחריות שמפלגת העבודה חייבת לקחת על עצמה, זו אחריות שהשמאל הפוליטי צריך לקחת על עצמו, זו אחריות שכל אחד מאיתנו חייב וחייבת לקחת על עצמה מחר.

לכל הימנים מבין קוראי הבלוג, בהצלחה גם לכם. אני מקווה שתקוותיכם תתגשמנה על הצד הטוב ביותר בבחירות הקרובות ולאחריהן. יש לאחל לראש הממשלה שיבחר מחר הצלחה אמיתית בדרך להביא את ישראל לשגשוג, שלום, הצלחה כלכלית ושיפור חברתי. כולנו חיים כאן ביחד אחרי הכל ולמרות הקלישאה: הצלחת הממשלה היא גם הצלחה של כולנו. ולמקרה שהיא לא תצליח, אנחנו בשמאל נהיה שם בשביל להזהיר, להציג מדיניות אחרת, ובסופו של דבר להחליף את השלטון.

בהצלחה לכולם, לכו להצביע.

תגובה אחת

  1. לכו להצביע, לא חשוב מי אתם, בעד מי אתם, לכו להצביע.
    אני אצביע לשמאל. אני שמאלית ולא רוצה להסתיר את זה. אני שמאלית גאה ואני לא לבד.
    אז לכו להצביע

להשאיר תגובה

