נפטר פרופ' גדעון דורון

[באווירה הרבה פחות חגיגית מהפוסט הקודם]

נפטר פרופ' גדעון דורון (1945-2011). דורון היה מרצה באוניברסיטת תל אביב ויושב ראש האגודה הישראלית למדע המדינה, בשנתיים האחרונות נאבק במחלת הסרטן. גדעון לימד אותי בתל אביב קורס בכלכלה פוליטית וסמינר בפוליטיקה ישראלית. הוא אחד המרצים שהכי השפיעו על דרכי המחקרית, ועל אף שאני לא פועל בשדה המחקר שלו (כלכלה פוליטית תיאורטית ובחירה רציונאלית) הוא הראשון שגרם לי להתאהב בתחום של פוליטיקה אלקטוראלית בו אני מתעסק עד היום. הוא היה אדם נחמד מאוד וקיבל באותה הבנה גם סטודנטים שבאו אליו לקורס בשביל להתעמק במחקרי פוליטיקה השוואתית עכשווית וגם כאלה שבאו בגלל "האווירה הפנסיונרית" אם לצטט אחד מהם. היו לו ניתוחים פוליטיים מבריקים על החברה והפוליטיקה הישראלית שדוגמתם אני מנסה לחקות לא אחת בבלוג. הסמינר שלו היה אחד המהנים שהייתי בו, אם כי הוא דמה יותר לדיון פתוח מאשר שיעור אקדמי קלאסי. להתוכח איתו (ובדרך כלל להפסיד) היה תענוג. יהיה זכרו ברוך.

להשאיר תגובה

